Elévült telefondíjat is követelhet a fogyasztótól a szolgáltató?
Gyakran tapasztalható, hogy a telefonszolgáltatók vagy más szolgáltatók olyan tartozásokkal kapcsolatban küldenek felszólító levelet az ügyfeleiknek, amelyek már elévültek. Olyan is előfordul, hogy e szolgáltatók az elévült követelés behajtására fizetési meghagyásos eljárást kezdeményeznek az ügyféllel szemben. Megtehetik-e ezt, és mi a teendő ilyen esetben?
A követelések általános elévülési ideje 5 év. Azonban vannak olyan tartozások, amelyekre a jogszabályok ennél rövidebb elévülési időt állapítanak meg. 1 év alatt évülnek el például a hírközlési szolgáltatásokra vonatkozó szerződésből származó követelések, amelyek körébe tartoznak a telefonszolgáltatásra vonatkozó szerződések is. Ugyancsak 1 év az elévülési ideje a parkolási díj és pótdíj, valamint tömegközlekedési pótdíj tartozásoknak is.
A szolgáltató jogosult arra, hogy az elévült követelésre vonatkozó felszólító levelet küldjön ki. Ennek az oka, hogy a közhiedelemmel ellentétben az elévülés a tartozást nem szünteti meg, hanem csak azt zárja ki, hogy állami, bírósági eszközökkel be lehessen hajtani. Ebből következik az is, ha például önként befizetjük az elévült tartozásunkat, akkor azt már nem követelhetjük vissza.
Dr. Szabó Gergely
ügyvéd
Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda
A megbízható jogi képviselő
A fenti rövid tájékoztatás a teljesség igénye nélkül, figyelemfelhívó célzattal készült, mely nem minősül jogi tanácsadásnak.
Cím: H-1137 Budapest, Radnóti Miklós u.34.
Tel : 1/301-0370
Nyitvatartás: 9.00-17.00
Web: www.miosz.hu, https://